Niezależnie od tego czy z naszego systemu korzystają klienci, czy jest on wykorzysytany jedynie przez pracowników, w
momencie uruchomienia go na serwerze produkcyjnym rozpoczyna się proces tworzenia danych. Umiejętna ich analiza
poparta trafną interpretacją pozwala wyciągnąć wnioski owocujące czy to zwiększoną sprzedażą, czy też optymalizacją
wykonywanych w nim zadań.
Wszystko zależy od tego co właściciel systemu chce osiągnąć. Jeśli zależy nam na zwiększeniu wspołczynnika
konwersji, analizujemy ją wzgledem czasu (godziny, dni tygodnia, miesiące itd...). To pozwala odpowiednio
przygotować promocje czy kody rabatowe, zachęcające klienta do finalizacji tranzakcji. Analiza liczby odwiedzin
skonfrontowana z charakterystykami konwersji pozwala skuteczniej zarządzać reklamami czy linkami sponsorowanymi. Nad
konwersją można pracować również analizując punkty ścieżki zakupowej z największym odsetkiem odrzuceń. Są to często punkty
w których wiele można zyskać wprowadzając odpowiednie zmiany. Prowadzenie analiz służy nie tylko zwiększeniu sprzedaży, ale
również optymalizacji pracy. Znalezienie elementów systemu w których użytkownicy spędzają najwięcej czasu i zbadnanie
charakterystyki wykonywanych tam czynności pozwala na wprowadzenie modyfikacji interfejsów, których celem
będzie zoptymalizowanie wykonywanych czynności. Często okazuje się że część z procesów można zautomatyzować. W
nowych rozwiązaniach jest to zawsze wiedza, która powstaje w trakcie użytkowania systemu. Warto ją analizować i
wyciągać wnioski, bo przekłada się to na zauważalne korzyści.
Odpowiedź brzmi - im szybciej tym lepiej. Oczywiście jest to uwarunkowane szybkością gromadzenia danych
w systemie, a więc od jego wielkości, ilości użytkowników i wykonywanych operacji. W praktyce często się
zdaża, że już po trzech miesiacach od uruchomienia aplikacji na środowisku produkcyjnym, można przeprowadzić
liczne analizy. Zdażają się jednak systemy w których analizować ich wykorzystanie możemy
już po pierwszych tygodniach działania. Zasadniczo im szybciej
jesteśmy w stanie zbadać system, tym szybciej będziemy w stanie przeprowadzić działania mające na celu usprawnienie
jego działania. Larago ze swojej strony służy głosem doradczym, natomiast decyzja o podjęciu i kierunku badań analitycznych
należy do klienta.
Klient otrzyma opracowane dane w postaci adekwatnych wykresów graficznych wraz z naszą interpretacją. Dostarczamy
również surowych danych, dzięki czemu klient może we własnym zakresie przeanalizować działanie systemu i wyciągnąć
własne wnioski.